Klachtenregeling

Klachten
We hopen dat je tevreden bent met onze zorg, daar doen we ons uiterste best voor. Maar het kan natuurlijk toch voorkomen dat je je niet helemaal gehoord of gesteund voelt op de manier die je verwacht had. in zo’n geval hopen we dat je daarover met ons in gesprek gaat. Het is mogelijk niet bij ons bekend dat je ontevreden bent, er kan sprake zijn van een misverstand. Vaak is een gesprek voldoende om tot wederzijds begrip en een oplossing te komen. Blijf je ontevreden na dit gesprek of zijn er redenen om het gesprek niet aan te gaan met (een van) ons, dan bestaat de mogelijkheid de klacht voor te leggen aan de Klachtencommissie van de KNOV.
Je kunt je klacht over de verloskundige ook aan deze commissie voorleggen als de verloskundige van Liva jouw bevalling in het ziekenhuis heeft begeleid.

De KNOV Klachtencommissie:

  • Doet een uitspraak over de gegrondheid van uw klacht
  • Kan een aanbeveling aan de verloskundige doen
  •  Behandelt je klacht onafhankelijk
  • Hanteert het beginsel van hoor en wederhoor
  • Heeft geheimhoudingsplicht
  • Doet geen uitspraak over aansprakelijkheid van de verloskundige of een schadevergoeding

Hier vind je informatie over Klachtencommissie KNOV en hoe je ze kunt bereiken. 

Het is altijd mogelijk je klacht ook aan een andere instantie voor te leggen, zoals een Regionaal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg, de Inspectie voor de Volksgezondheid, de Burgerlijk rechter. Kijk voor meer informatie op de website van de Nederlandse Patiëntenfederatie